Wie draaien de bardiensten?
Bij TC de Rauwbraken draait elk senior lid elk jaar (bar)diensten. Meer diensten op vrijwillige basis zijn natuurlijk altijd welkom. De (bar)diensten worden gedraaid door seniorleden tot en met 75 jaar. Leden zijn senior als ze op 1 januari voor het nieuwe seizoen 18 jaar of ouder zijn.
Naast bardiensten zijn er ook alternatieve diensten, zoals bijvoorbeeld het verzorgen van hapjes tijdens een toernooi.
Zodra de bardienstplanning voor het nieuwe seizoen geopend wordt krijgen alle (bar)dienst draaiende leden hiervan bericht, zodat ze zich in kunnen gaan schrijven.
- Tijdens toernooien en/of competitiedagen willen we graag meer ervaren leden achter de bar. Indien je weinig ervaring hebt met bardiensten draaien, verzoeken wij je om je op deze dagen niet in te plannen.
- Leden die overdag tijd hebben bij voorkeur overdag bardiensten inplannen, omdat de meeste overblijvende gaten in de bardienstplanning overdag vallen.
Uitleg over de bardienst
Achter de bar in de lade onder de muziek-installatie ligt een map met meer informatie over alles wat je nodig zou kunnen hebben/zou moeten weten tijdens je (bar)dienst. Blader deze gerust even door.
Mocht je er behoefte aan hebben om uitleg te krijgen over het draaien van bardiensten in ons paviljoen stuur dan een mail naar [email protected].
Afkopen bardienst
Het is niet mogelijk de bardiensten af te kopen.
Wel kun je contact opnemen met de leden van het Bardienstovernameteam. Zij nemen bardiensten over tegen betaling. Je vind onder de tab ‘Bardienst’ een lijst van namen en telefoonnummers van de leden van het bardienstovernameteam indien je ingelogd bent.
Je kunt natuurlijk ook proberen te ruilen met iemand die op een andere dag/tijdstip bardienst heeft als je de bardienst waarvoor je je ingeschreven hebt niet kunt draaien. Je dient eventuele verhinderingen en/of mutaties ALTIJD door te geven aan de bardienstplanner, zodat hij de wijziging in het rooster kan verwerken. Ook voor alle andere wijzigingen dien je contact op te nemen met de bardienstplanner.
Kom je niet opdagen voor je bardienst
Als je niet op komt dagen bij hun bardienst wordt er door de vereniging een boete opgelegd. De hoogte van deze boete wordt jaarlijks bepaald tijdens de Algemene Leden Vergadering. Voor het seizoen 2021-2022 bedraagt deze boete € 50,=.
(Bar)diensten vanaf seizoen 2020-2021
Vanaf het seizoen 2020-2021 wordt er gebruik gemaakt van KNLTB Club voor het inplannen van de (bar)diensten. De afgelopen jaren moesten alle leden 3 bardiensten draaien in een seizoen (1 april tot en met 31 maart). In de nieuwe opzet moeten alle leden een aantal punten halen.
Er is besloten dat alle (bar)dienst draaiende leden 6 punten dienen te halen in een seizoen. Senior proefleden dienen 3 vrijwilligerspunten te behalen.
Een gewone bardienst zoals we die kennen levert 2 punten op en de laatste bardienst op vrijdagavond tijdens de KNLTB competitie levert 4 punten op.
Een alternatieve dienst, zoals bijvoorbeeld hapjesdienst tijdens een toernooi levert afhankelijk van de duur 1 of meerdere punten op.
Voordat je je eigen (bar)diensten zelf kunt inplannen dien je ingelogd te zijn op onze website of in de ClubApp.
Wanneer je die toegang hebt kun je vervolgens je (bar)diensten zelf inplannen.
Bardienst(en) inplannen: Zo werkt het!
Via de ClubApp:
Om een (bar)dienst in te plannen, selecteer je ‘Dienstenplanner’ op de hoofdpagina.
- Je krijgt een agenda te zien. Rechtsboven kun je snel maar een andere datum gaan.
- Bij de betreffende (bar)dienst zie je of deze beschikbaar is en kun je op de dienst klikken.
- Selecteer ‘Inplannen’ om jezelf op te geven voor een dienst. Je ontvangt automatisch een e-mail ter bevestiging.
Via de instellingen binnen de Club App kun je zelf aangeven of en wanneer je hier herinneringen over wilt ontvangen.
Ook kun je de (bar)diensten synchroniseren met je persoonlijke agenda. Daarnaast is ook de persoonlijke agenda op het profiel aangepast; de agenda toont nu alle reserveringen, (bar)diensten en clubevenementen waarvoor u bent aangemeld. Zo ben je overal van op de hoogte!
Via de website (www.tcderauwbraken.nl):
Om een (bar)dienst in te plannen moet je inloggen op de website (klik hiervoor op ‘Mijn Club’ rechtsboven op de hoofdpagina.
- Onder de tab ‘Bardienst’ klik je op ‘Bardiensten’.
- Je krijgt een agenda te zien. Linksboven kun je snel maar een andere maand/week gaan door op de pijltjes te drukken.
- Bij de betreffende (bar)dienst zie je of deze beschikbaar is (groen van kleur) en kun je op de dienst klikken.
- Selecteer ‘Inplannen’ om jezelf op te geven voor een dienst. Je ontvangt automatisch een e-mail ter bevestiging.
Naast de tab ‘Kalender’ vindt je de tab ‘Lijst’. Hierin vindt je een overzicht van je diensten en het aantal punten dat je inmiddels behaald hebt. Ook vindt je hier een lijst van alle beschikbare diensten. Dus alle diensten die nog beschikbaar zijn.
Bardiensten en adreswijzigingen
Omdat je voorafgaande aan je bardiensten enkele herinneringen per mail/pushbericht ontvangt, is het van belang dat je juiste e-mailadres/telefoonnummer bij de ledenadministratie bekend is.
Omdat de sleutel van het paviljoen rouleert dienen je adresgegevens up-to-date te zijn!!
Daarom verzoeken wij je om, indien nodig, je meest recente adresgegevens zo snel mogelijk door te geven aan de ledenadministratie ([email protected]).
Uitleg over de bardienst
Achter de bar in de lade onder de muziek-installatie ligt een map met meer informatie over alles wat je nodig zou kunnen hebben/zou moeten weten tijdens je bardienst. Blader deze gerust even door.
Mocht je er behoefte aan hebben om uitleg te krijgen over het draaien van bardiensten stuur dan een mail naar [email protected]. Ook als er vragen over zijn.
Openen/Afsluiten (Belangrijk!!)
Voor het openen van de deur.
Bij vertrek even checken of de vaatwasser uit is, lichten uit, en alle deuren naar buiten en naar het afhangbord op slot.
Je bardienst houdt ook in dat je de bar, keuken en het terras na afloop van je dienst netjes, opgeruimd en schoon achterlaat voor je opvolger(s)!
Kijk tijdens een rustige dienst eens in het handboek dat op de bar ligt. Er zijn genoeg kleine klusjes te doen in het paviljoen. Je hoeft zich dus niet te vervelen en vele handen maken licht werk.
Ingepland worden voor een bardienst
Vanaf medio maart zal de bardienstplanner de nog openstaande bardiensten van de eerste 2 maanden van het nieuwe seizoen inplannen. Later in het seizoen zullen de andere gaten in de bardienstplanning gevuld worden met leden die op dat moment (nog) niet aan hun (bar)dienstverplichting voldaan hebben. Deze diensten zullen toegewezen worden aan de leden die volgens het systeem nog niet aan hun (bardienst)verplichting (6 punten) hebben voldaan.
Iedereen die zichzelf heeft ingeroosterd of door de bardienstplanner wordt ingeroosterd, ontvangt hiervan direct per mail een bevestiging.
Het is niet mogelijk dat leden zelf wijzigingen aanbrengen in het rooster.
Bij een verhindering kun je tegen een vergoeding je bardienst over laten nemen door iemand van het bardienstovernameteam. Je kunt natuurlijk ook proberen zelf een vervanger te regelen of je dienst met iemand te ruilen.
Je dient eventuele verhinderingen en/of mutaties ALTIJD door te geven aan de bardienstplanner zodat hij de wijziging in het rooster kan verwerken. Ook voor alle andere wijzigingen dien je contact op te nemen met de bardienstplanner ([email protected]).
Bardienstovernameteam benaderen
- Je kunt je dienst(en) laten vervullen door iemand van het bardienstovernameteam. Leden van dit team nemen tegen betaling bardiensten over.
- Als je ingelogd bent kun je de lijst met leden van het bardienstovernameteam vinden onder de tab 'bardienst'.
- Neem contact op met een van de leden van het bardienstovernameteam om je bardienst over te laten nemen.
- Zelf geef je aan de bardienstplanner ([email protected]) door wie je bardienst overgenomen heeft.
- De bardienstplanner zal dit doorvoeren in de bardienstplanning, zodat eventueel de sleutel van het paviljoen bij hem/haar bezorgd kan worden.
NB! Het betalen van het bedrag voor de overname van de bardienst is iets tussen degene die de bardienst over laat nemen en degene die de bardienst overneemt. De bardienstplanner zit hier verder niet tussen.
Drank - en horecawet
TC de Rauwbraken heeft zich te houden aan de regels van de Drank- en Horecawet. Dat betekent dat wij in de kantine verplicht zijn de regels met betrekking tot het schenken van alcohol na te leven. Dit vooral om jonge mensen tegen de gevaren van alcohol te beschermen.
Voor TC de Rauwbraken houdt dat in dat:
- Wij géén alcohol schenken aan mensen jonger dan 18 jaar.
- Wij verplicht zijn een ID te vragen aan jongeren tussen 18 en 25 jaar als ze alcoholische dranken bestellen. Ook bij twijfel over de leeftijd om een ID vragen!
- Wij als leden van onze vereniging elkaar aan kunnen spreken als
- Alle barvrijwilligers wettelijk verplicht zijn in het bezit te zijn van een IVA-certificaat
Het IVA-certificaat is van belang
Ingedeeld voor de bardienst bij TC de RAuwbraken? Dan is het van belang dat je een IVA-certificaat haalt. Het bewijs dat je de Introductie Verantwoord Alcohol schenken hebt gehad. Volgens de Drank- en horecawet is dat verplicht.
Direct online het IVA-certificaat regelen
Je hoeft niet naar een cursus. Je behaalt dit certificaat heel eenvoudig en in enkele minuten via de IVA-instructie van het NOC-NSF
Belangrijk als je aan de slag gaat
- Lees eerst de instructie pagina "Over IVA".
- Ga naar de pagina "Doe de Test".
- Vul de startpagina volledig in.
- Vul bij e-mailadres barverantwoordelijke: [email protected]
- Vul in bij “Naam Vereniging” TC de Rauwbraken
- Vul in bij “aangesloten bij welke bond”: KNLTB
- Vul in bij “Naam barverantwoordelijke”: TC de Rauwbraken
Als je het certificaat heeft behaald, wordt dit direct naar je toe gemaild. Ook gaat er automatisch een kopie naar de bardienstplanner.
Je hoeft nu dus niets meer te doen.
Vragen
Heb je vragen of kom je er niet uit, neem dan gerust contact op met de barcommissie ([email protected]) of de bardienstplanner ([email protected])